ccib_lve01a

La veu de l’expert: Philippe Mesnard

“El repte principal de treballar en el sector MICE és la reactivitat, ja que el món dels esdeveniments és molt dinàmic”

ccib_lve01c_mesnardEn aquesta primera entrevista a experts del sector, parlem amb Philippe Mesnard, director d’instal·lacions i manteniment del CCIB, la responsabilitat del qual és mantenir en perfecte estat totes les instal·lacions del centre per garantir el millor servei. Apassionat de la seva feina, al seu parer l’aspecte més interessant és la varietat de projectes, ja que cada esdeveniment precisa de requisits diferents; per a ell, les aptituds que considero més adequades són la capacitat de decisió, de coordinació entre diferents professionals i la rapidesa en la resposta.

Amb un trànsit de persones massiu, què s’ha de tenir en compte en un edifici com el CCIB? Quins aspectes són més “sensibles”: seguretat, evacuació, estètica, confort…?

El punt principal és la responsabilitat que suposa acollir milers de persones en un recinte tancat. És fonamental disposar d’un Pla d’Autoprotecció ben definit i que tots els equips involucrats estiguin correctament formats perquè sàpiguen quina és la seva funció en l’organigrama i poder reaccionar en cas de necessitat.

Hi ha algun esdeveniment que, per la seva complexitat o nivell d’exigència del client, destaqui entre els altres al CCIB? Per exemple, en referència a connexions a la xarxa. Quin és el repte més gran que han afrontat des del seu departament?

En múltiples ocasions hem de projectar i executar instal·lacions elèctriques de baixa tensió per donar subministre als nostres clientes. Parlem en moltes ocasions d’instal·lacions complexes, en què es fa entrega de diferents formats de connexió: Schuko, CEE, Powerlock, caixes de connexió… A mode d’exemple, per fer-nos una idea de la magnitud del tipus d’istal·lació que acostumem a realizar, caldria citar l’esdeveniment Gartner ITxpo Symposium, en què instal·lem més de 300 quadres elèctrics provisionals i 10 km de cablejat amb una potència instal·lada total de 3.000kW.

Quins 3 punts forts destacaria del CCIB, en general?

El primer és sense dubte la flexibilitat dels nostres equips humans, ja que estem capacitats per donar resposta a totes les sol·licituds dels nostres clients en temps molt ajustats. El segon són les nostres instal·lacions. La versatilitat dels espais, tant des del punt de vista de les seves dimensions com dels diferents usos que se li poden donar. Per últim, l’actualització a les noves tecnologies, invertint cada any en millorar els espais i els seus equipaments.

Quins avantatges té el fet de treballar en l’òrbita d’una multinacional com GL Events?

Sense dubte, treballar en una empresa com GL events proporciona un gran prestigi professional i grans oportunitats de creixement. Per exemple, li dono un gran valor al fet d’haver pogut realitzar múltiples visites tècniques a altres edificis en ús o en construcció, com el Centre d’Esdeveniments de Doha (Qatar) o el de San Petersburg (Rússia), entre d’altres. També trobo especialment interessants les reunions periòdiques que s’organitzen entre els diferents responsables d’àrees de manteniment dels centres que gestiona el grup, ja que suposa una plataforma d’intercanvi d’experiències i un bon moment per exposar i debatre problemàtiques comunes.

El CCIB aposta per un manteniment constant de les instal·lacions, que s’executa de forma regular al llarg de l’any i permet afrontar intervencions més importants en èpoques en què es redueix l’activitat comercial. D’aquesta manera, s’evita que el conjunt “envelleixi”. A què es deu aquesta elecció? Altres centres opten per fer retocs mínims i, cada cert temps, tancar l’edifici per realitzar una reforma integral. Quina creu que és la millor opció?

El principal objectiu del CCIB és la satisfacció i el servei als nostres clients en tots els àmbits de la seva activitat, també en el manteniment de l’edifici, per això realitzem intervencions diàries que pal·lien el desgast degut a l’ús intensiu de les instal·lacions. Per altra banda, també tenim com a objectiu proporcionar als nostres clients una millora contínua, de manera que any rere any poden gaudir d’un edifici permanentment actualitzat i millorat. Per tot això, es va decidir anar realitzant actuacions anuals en períodes de baixa activitat, en lloc d’ajornar aquestes obres d’envergadura a una futura reforma integral.

L’estiu passat es van dur a terme diferents reparacions al CCIB, ens les podria explicar? I quines són les properes intervencions previstes?

Les intervencions dutes a terme l’estiu de 2016 han estat:

– Substitució del mur-cortina, la façana del pati de fumadors i el pati de vidre, amb la finalitat de millorar-ne l’aïllament tèrmic.
– Instal·lació de 6 baranes de vidre a la llotja de l’Auditori per garantir la seguretat dels usuaris.
– Substitució del parquet del foyer de la Banquet Hall degut al seu desgast.
– Substitució de la moqueta de les sales Bicolor, VIP, M2, 111-112 degut al seu desgast.
– Millora de l’impermeabilització de la coberta de la Banquet Hall.
– Substitució de la marmita de la cuina central.
– Substitució del terra de marbre i de l’aplacat de l’escala de la planta M0.
– Substitució de l’enllumentat del passadís bicolor per millorar-ne el nivell de llum, així com l’eficiència energética.
– Substitució del terra de dues càmeres frigorífiques.
– Substitució dels sostres i reparació dels terres de la cuina central.
– Substitució de l’extractor i de la campana extractora de la cuina central.
– Substitució de les canonades de climatització dels muntants verticals.
– Substitució de les molles i eixos de les portes d’emergència de la Sala Polivalent al costat de la Plaça Willy Brandt.
– Reparació dels panells mòbils de la Sala Polivalent.
– Climatització de l’office de F&B i de l’oficina del maître del passadís bicolor per millorar el confort d’aquests espais.
– Pintat de la zona de gestió de residus ubicat al moll de càrrega.
– Pintat de la Rambla de Connexió i del foyer de l’Auditori.
– Substitució de la senyalètica a la zona de l’Auditori.
– Reparació, escatat i vernissat de la fusta de la terrassa de la Banquet Hall.

ccib_lve01bLes properes actuacions previstes són, entre d’altres, la reforma del sistema de fred industrial de la cuina, la finalització de la substitució de les canonades de climatització, la millora de les portes d’accés a les sales, la instal·lació de passa-cablejat i la senyalització amb llums led dels esglaons de les escales d’accés al pati de butaques de l’Auditori.

A quant ascendeixen les inversions que es fan de manera recurrent (o extraordinària) cada any al CCIB? A què van destinades: instal·lacions, arquitectura, interiorisme, reparacions ordinàries…?

L’any 2015, vam invertir una mica més d’1,6 milions d’euros i el 2016 les obres realitzades pugen a una mica més d’1,8 milions d’euros, repartits de la següent manera: arquitectura (7,2%), seguretat (1,5%), interiorisme (59,8%), enllumenat (2,4%), cuina (6,6%) i climatització (22,5%).

Com ha evolucionat el món dels centres de convencions des del seu punt de vista en l’última dècada? En què ha afectat el manteniment? Quines tendències creu que són destacables? Incloent també el punt de vista del disseny dels espais. Quins canvis ens pot anticipar?

Sense cap mena de dubte, els aspectes que més han evolucionat durant els últims anys han estat els vinculats amb el medi ambient, així com els relacionats amb la seguretat dels assistents. A mode d’exemple, el Comité de Direcció del CCIB ha decidit que en el transcurs de l’any 2017 s’implanti la norma ISO 20:121 de Gestió d’Esdeveniments Sostenibles. A més a més, actualment ja tenim implantats sistemes de Gestió Mediambiental com EMAS i ISO 14:001.

En el camp de la seguretat dels assistents, el CCIB acull un promig d’un centenar d’esdeveniments internacionals a l’any, amb una assistència que frega els 450.000 delegats, entre els quals hi ha caps d’estat, governants, presidents de grans companyies, artistes, premis Nobel, etc. Aquest fet, en el context geopolític actual, marcat per l’amenaça terrorista, ens obliga a millorar contínuament els sistemes de detecció, control i seguretat.

Segons la meva opinió, de cara a anticipar canvis, en un futur proper, els centres de congressos hauran de ser altament versàtils, amb tots els espais dissenyats per poder acollir qualsevol de les moltes tipologies d’esdeveniments, des de fires fins a concerts o conferències i, com no, qualsevol centre haurà d’estar preparat per adaptar-se als constants canvis tecnològics, en especial als referents a les telecomunicacions i la robòtica.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmailFacebooktwittergoogle_pluslinkedinmail


Cap comentari

Afegir més