_CCI8089

El CCIB i World Central Kitchen s’uneixen per elaborar 5.000 plats al dia per als més necessitats

El Centre de Convencions reobre els 3.300 m² de cuines i ja han servit els primers 10.500 menús destinats als col·lectius vulnerables afectats per la crisi del COVID-19

Un centenar de voluntaris treballen al projecte de WCK a l’àrea de Barcelona amb l’objectiu de distribuir 49.000 menús setmanals a través del Banc dels Aliments

Barcelona, 29 d’abril de 2020

El Centre de Convencions Internacional de Barcelona (CCIB), gestionat pel grup francès GL events, i l’ONG World Central Kitchen (WCK) del xef José Andrés, s’han unit per elaborar i servir fins a 5.000 menús diaris als col·lectius més vulnerables de l’àrea de Barcelona afectats per la crisi del COVID-19. El CCIB va reobrir la setmana passada els seus 3.300 m² de cuines i dimecres es van començar a repartir els primers menús a través del Banc dels Aliments. L’equip de Diagonal Food (l’empresa de GL events encarregada de la restauració al CCIB) juntament amb el xef Carles Tejedor i desenes de voluntaris treballen conjuntament en la producció. Ja s’han cuinat 10.500 menús i aquesta setmana s’incrementarà la producció a 3.000 plats al dia. L’objectiu serà consolidar la logística per assegurar la distribució de 5.000 menús diaris.

L’ONG WCK, fundada per Andrés el 2010 i amb seu als Estats Units (EUA), proveeix aliments arreu del món als afectats per crisis humanitàries. Arran de la pandèmia del COVID-19, va iniciar l’acció als EUA per repartir menjar a través de restaurants independents. L’organització nord-americana aporta la direcció i fons per posar les cuines en marxa. A Espanya, la iniciativa va aterrar sota el lema #ChefsforSpain i ja han servit més de 500.000 menús de 14 cuines en 10 ciutats espanyoles. 

A Barcelona l’acció va arribar a finals de març amb el xef Carles Tejedor, col·laborador de José Andrés. Tejedor va iniciar la producció des de Terrassa, a la seu de Valors Food, amb 1.000 menús diaris però “se’m va fer petit i la demanda més gran la tenim a Barcelona”, explica Tejedor. Per això, “hem trobat en el CCIB el millor col·laborador, amb àmplies cuines professionals i preparat per acollir una gran logística”, afegeix. La col·laboració entre WCK i el CCIB va començar la setmana passada amb les primeres proves i ja s’han repartit 10.500 menús. Aquesta setmana la producció s’ha ampliat a 3.000 menús diaris i, una vegada es consolidi la logística, l’objectiu serà distribuir 5.000 plats cada dia.

Segons Tejedor, “la força que té World Central Kitchen és el poder de convicció d’associar-se amb empreses com el CCIB i GL events, que creuen en el que es fa i que l’objectiu és arribar a la gent”. Per la seva part, el director general del CCIB, Marc Rodríguez, ha recordat que “des del CCIB i el nostre grup, GL events, hem posat les instal·lacions al servei de la ciutat des del primer dia” i ja acull un centre logístic de la Generalitat per distribuir material sanitari a les residències. “És el que la societat necessita” i ara, gràcies a l’ambaixador de WCK a Barcelona, “hem reobert unes cuines de primer nivell amb un equip de restauració altament professional per produir 5.000 menús al dia”. “A GL creiem i sentim que formem part del projecte de World Central Kitchen, i arribarem fins on ens necessitin”, ha sentenciat.

El CCIB -gestionat pel grup francès GL events, que opera 50 espais d’esdeveniments a 27 destinacions- disposa de 3.300 m² de cuines amb equipament d’última generació i capacitat per preparar fins a 30.000 serveis en un dia. A més, les cuines estan certificades amb l’ISO 22000:2018, la norma que garanteix el compliment dels màxims estàndards de seguretat alimentària i la traçabilitat del producte.

Equip format per un centenar de voluntaris

L’equip de WCK al CCIB està format per una part estructural que assumeix directament el CCIB (l’equip de cuina i la mateixa directora de Diagonal Food, Maria Bertó) i la resta – prop del 95%- són voluntariat. Una part voluntaris per treballar a la cuina i manipular aliments, i els altres per embossar, empaquetar, netejar i repartir els aliments, sempre amb estrictes controls de sanitat i qualitat. En total, l’equip de  cuina, logística i distribució, ubicats a Barcelona i a Terrassa, està format per un centenar de voluntaris.

Menú de qualitat tipus “Harvard”

Els aliments provenen del Banc dels Aliments; de proveïdors locals del CCIB que ofereixen preu de cost; de donacions de fundacions com Espigoladors; i d’empreses com l’aigua de Sant Aniol. El menú consisteix en una safata de tipus “Harvard”, que es pot escalfar, d’entre 450 i 550 grams. Està format per carbohidrats (arròs, llegum o pasta), una proteïna (animal o vegetal), una peça de fruita fresca, un làctic i aigua. Després de l’elaboració, passa per un procés d’empaquetament i es guarda a les cambres frigorífiques. La cuina manté els mateixos estàndards de qualitat que se segueix per servir els menús als congressistes o als clients de restaurants, amb producte i ingredients de qualitat i saludables.

Per assegurar que els menjars arriben als més necessitats, es treballa de manera conjunta amb el Banc dels Aliments de Barcelona, encarregat de la logística i de distribuir els menús, inclosos els caps de setmana. L’Ajuntament, per la seva part, és qui indica les necessitats i on dur els menjars. Actualment, s’està treballant amb Barcelona, Badalona, l’Hospitalet i Terrassa i s’han distribuït aliments als ajuntaments, fundacions, centres socials i cívics, i una part -en creixement- als domicilis particulars.

Objectiu, 49.000 menús setmanals

A l’abril -entre Terrassa, el CCIB i el Crown Plaza- ja s’han repartit més de 50.000 menjars. Aquesta setmana s’augmenta la producció al CCIB amb 3.000 plats al dia i en total es repartiran 35.000 menjars setmanals (21.000 del CCIB, 10.500 de Terrassa i 3.500 del Crowne Plaza). Un cop es consolidi la logística i distribució, el CCIB tornarà a augmentar la producció fins a 5.000 plats diaris i l’objectiu serà cuinar i distribuir 49.000 menús setmanals (35.000 al CCIB, 10.500 a Terrassa i 3.500 al Crowne Plaza).

Falta ajuda en la logística i distribució  

World Central Kitchen ha aconseguit que tothom se senti World Central Kitchen”, apunta Tejedor, “i tenim la capacitat per donar menjar a molta gent”. Amb tot, Tejedor i Rodríguez coincideixen que s’està entrant en una situació d’emergència social i cal avançar-se. En aquest sentit, han destacat que la prioritat serà aconseguir més voluntaris de logística i distribució -un perfil que requereix saber conduir i transportar amb condicions de qualitat i refrigerat- perquè l’ajuda pugui arribar al màxim de persones.    

FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail


Cap comentari

Afegir més

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada