CCIB_Sarenza

Benvinguts a la meca dels espots

La indústria de la comunicació i la producció audiovisual ha tingut a Barcelona un dels seus feus històrics. Des de la invenció del cinematògraf fins a la creació de Netflix o d’alguna de les campanyes publicitàries de més èxit, la ciutat ha estat pionera i s’ha implicat en el desenvolupament del sector. Aquesta és la raó per la qual, tot sovint, als habitants de Barcelona els són familiars aquests 20 segons d’imatges fugaces que es succeeixen en un espot.

Els últims anys, l’auge de nous formats cada vegada més orientats al que és visual ha convertit la capital catalana en un immens plató on proliferen les agències de publicitat i els rodatges de tot tipus d’imatges: promocionals, espots, videoclips, informatius, documentals… Però on es grava aquesta ingent producció audiovisual? Existeixen suficients estudis i decorats per fer realitat aquests “móns de fantasia”? Qui proporciona els escenaris adaptats a les necessitats d’una o d’una altra campanya?

El Fòrum disposa d’una infraestructura amb grans espais versàtils i únics. Sense haver estat específicament dissenyat per aquest motiu, el CCIB acostuma a ser escenari habitual per a la producció de rodatges i fotografies publicitàries. També per a la presentació exclusiva de nous models de cotxes i les posteriors sessions de fotos de producte. De fet, els seus atributs de funcionalitat, sumats a una estètica moderna i càlida al mateix temps, l’han mostrat com a entorn ideal per transmetre la imatge i el look & feel associats a les marques més innovadores.

3.127 rodatges el 2016

El nombre de rodatges a Barcelona pràcticament s’ha duplicat des de 2010 i ha passat dels 1.682 d’aquell any als 3.127 de 2015, la qual cosa suposa un increment molt considerable. I, a falta de tancar les dades de 2017, tot apunta a un nou rècord. Les gravacions més nombroses el 2016 van ser les publicitàries (990) i, en segon lloc, es van situar els curtmetratges (493). La tercera posició la van ocupar els drames i l’entreteniment per a la televisió (453) i la quarta, els llargmetratges (66). Considerant aquestes dades, més que en cinema, la ciutat s’està especialitzant en publicitat. I precisament en aquest camp, el CCIB funciona com un singular “plató”. Com a mostra d’això, un botó: Cadbury va recórrer a les seves sales per fer el seu particular homenatge a la famosa Charlie i la fàbrica de xocolata.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmailFacebooktwittergoogle_pluslinkedinmail


Cap comentari

Afegir més

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada